Perpindahan Philippe Coutinho dari Liverpool menjadi isu besar menjelang pembukaan tingkap perpindahan pemain musim sejuk dalam bulan Januari. Dikhabarkan, bintang Brazil itu akan berpindah ke Barcelona FC dalam masa terdekat.

Bukti perpindahan Coutinho ke Camp Nou pun semakin hari semakin menjadi kenyataan. Jenama gergasi Amerika Nike baru-baru ini tidak sengaja telah memberikan ‘hint’ mengenai masa depan penyerang berusia 25 tahun tersebut.

Philippe Coutinho
Iklan Nike yang secara tidak sengaja memaklumkan potensi perpindahan Coutinho ke Barcelona

Dalam laman website rasminya, Nike sudah bersedia menerima tempahan jersi dengan nama Coutinho pada Januari 2018 akan datang. “Philippe Coutinho bersedia untuk menerangi Camp Nou. Dapatkan jersi Barcelona musim 2017/18 dengan nama “The Magician” di atasnya. Pemberian nama percuma, dan hanya tersedia sampai 6 Januari akan datang,” tulis Nike.

Barcelona memang sudah lama mengintai untuk melamar Coutinho bagi menggantikan posisi yang ditinggalkan Neymar. Musim lalu, Blaugrana sudah cuba menawarkan harga yang tinggi kepada Liverpool, pasukan bekas pemain Inter Milan tersebut sebelum akhirnya gagal.

Coutinho ketika ini masih memiliki kontrak dengan The Reds hingga 2022. Dalam 14 penampilannya di Liga Perdana Inggeris musim ini, Coutinho sendiri telah menyumbangkan 12 gol dan sembilan assist.

Menurut beberapa media di Sepanyol, pada 3 Januari akan datang, akan ada pertemuan dengan Barcelona untuk membincangkan mengenai perpindahan Coutinho.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here