i am me

PENGASAS Vida Beauty, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida, 46, berharap single sulungnya berjudul I Am Me dapat menembusi pasaran antarabangsa dan menyamai fenomena penyanyi Korea Selatan, Psy.

Vida berkata, dia memilih lagu Inggeris sebagai single sulungnya supaya ia boleh diterima di seluruh dunia, malah dia juga tidak kisah jika nyanyiannya dikecam.

“Saya mahu menjadi penyanyi yang boleh memperkenalkan Malaysia di mata dunia. Disebabkan itulah saya memilih rentak ala K-Pop serta retro dan menampilkan kelainan untuk lagu itu.

“Ini adalah lagu yang boleh dinikmati seisi keluarga dan menghiburkan. Biarlah kalau ada yang mengecam vokal saya kerana saya memang tidak mengikuti sebarang kelas vokal.

“Yang pasti, saya tidak meniru mana-mana lagu dan ia menunjukkan keaslian diri saya sendiri,” katanya yang kini bernaung di bawah KRU Music.

Menurut Vida, lagu itu bukanlah lagu mengenai produknya dan dia sedia menerima sebarang tawaran mengadakan persembahan.

“Ini adalah inisiatif terbaru saya dengan mengembangkan kerjaya dalam bidang nyanyian pula. Saya memang serius mahu menjadi penghibur dan sedia menyanyi di mana-mana acara,” katanya.

Lagu I Am Me menjadi tular sebelum Aidilfitri lalu selepas sedutannya dimuat naik di portal video Tonton.

Lirik video dan lagu ciptaan Edry Abdul Halim itu akan dilancarkan pada 14 Julai ini di pelbagai platform sosial media termasuklah YouTube, iTunes, Spotify dan lain-lain.

Baca lagi: Datuk Seri Vida Ingin Jadi Penyanyi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here